این اکسسوری های مهم زنانه از گذشته های دور وجود داشته اند و در طول زمان دچار تغییرات زیادی شده اند که می تواند موضوع مقالات و مطالعات تاریخی متعددی باشد. حتی عده ای پا را فراتر گذاشته و سعی کرده اند دریابند که چه چیزی باعث جذاب بودن این کیف ها از نظر خانم ها شده است که البته نتایج جالبی هم در پی داشته است و حقایقی درباره کیف زنانه را آشکار کرده است که در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت و از ویژگی های خاص و استثنایی این اکسسوری های زیبا خواهیم گفت




حقایقی درباره کیف زنانه از برندهای مشهور
هما ما می دانیم کیف هایی که از برندهای معروف و توسط طراحان شناخته شده طراحی می شوند محبوب ترین نوع کیف ها هستند و حتی گاهی جزو اهداف دست نیافتنی و آرزوهای خانم ها تلقی می شوند. این کمپانی های تولید کننده کیف ها را از بهترین جنس و کیفیت تهیه می کنند و تضمین می کنند که این کیف یک عمر برای صاحبش کار خواهد کرد. مهم تر از همه این که کیف های این برندها زمان ندارند و در هر دوره های محبوب و مد روز تلقی می شوند چون در طول زمان به یک اکسسوری کلاسیک و صاحب هویت تبدیل شده اند.

کیف زنانه

حقایقی درباره کیف زنانه

چرا کیف ها میان خانم ها محبوب هستند؟
در میان این همه لباس و اکسسوری چرا کیف از اهمیت و محبوبیت بیشتری برخوردار است؟ واضح است، چون کیف ها همراهان هرروزه ماه هستند که ما وسایل روزمره خود را در آن ها حمل می کنیم پس این اکسسوری ها هم کاربردی و مفید هستند و هم از نظر زیبایی و استایل اهمیت زیادی دارند و این اهمیت در طول تاریخ برای مردم به خصوص خانم ها آشکار شده است و این مساله هویت کیف مدرن امروزی را شکل داده است.

ارتباط کیف دستی با سرقت!
در گذشته خانم ها از کیف برای حمل وسایل خود استفاده نمی کردند و به جای آن از کیسه هایی که در زیر لباس قرار می گرفت و یا جیب های دوخته شده در لباس استفاده می کردند. علت این امر این بود که زنان در آن دوره اجازه نداشتند کیف حمل کنند و اگر خانمی با کیفی در دست مشاهده می شد حرکتی بسیار غیرمحترمانه تلقی می شد و حتی ممکن بود به جرم سرقت دستگیر شود.

کیف زنانه

حقایقی درباره کیف زنانه

ارتباط کیف و روابط اجتماعی
مطالعات نشان داده است زنانی که پول خود را صرف خرید کیف های گران می کنند در روابط اجتماعی خود احساس ناامنی بیشتری دارند و ارتباطات عاطفی آن ها ناپایدارتر است. در واقع زنان وقتی از نظر عاطفی احساس ناامنی می کنند به خرید چیزهای گران قیمت روی می آورند تا به نحوی این کمبود را جبران کنند. در مطالعه ای از تعدادی از خانم ها پرسیده شد که اگر بخواهند مبلغ زیادی را برای خرید یک وسیله خرج کنند آن وسیله چه خواهد بود؟ 22 درصد از پرسش شوندگان کیف دستی را به عنوان پاسخ انتخاب کردند. کفش هم با 9 درصد در رتبه دوم قرار داشت و جالب است بدانید که کیف هر خانم به طور متوسط 2.5 کیلوگرم وزن دارد.

کیف های ابریشمی
نگاهی به تاریخچه کیف های قدیمی نشان می دهد که در دوران گذشته کیف ها در واقع کیسه هایی ابریشمی بودند که در داخل لباس قرار می گرفتند و در تماس مستقیم با پوست قرار داشتند تا احتمال گم شدن آن کاهش یابد و کسی نتواند پول های صاحب کیف را سرقت کند.

اولین استفاده از کیف در تاریخ
اولین استفاده ثبت شده از کیف دستی به قرن چهاردهم پیش از میلاد باز می گردد که در لوح های هیروگلیف مصر باستان کشف شده است. در این زمان مردم از چیزی برای حمل وسایل خود استفاده می کرده اند که نامی نداشته است و عبارت کیف دستی تقریبا از قرن نوزدهم ابداع شد و مورد استفاده قرار گرفت. کیف هایی که در مصر باستان توسط مردان حمل می شد شبیه کیسه هایی بود که به کمر خود گره می زدند و با خود همه جا می بردند.

اولین کیف زیپ دار تاریخ
برند فرانسوی هرمس اولین کیف زیپ دار جهان را در سال 1923 معرفی کرد که در ادامه اختراع زیپ صورت گرفت. پیش از آن کیف ها بندهایی جمع شونده داشتند و خانم های سطح بالای جامعه آن را با خود در مراسمی مثل رقص حمل می کردند و معمولا سکه های خود را داخل آن قرار می دادند.

دسته های چوبی برای کیف
با شروع جنگ جهانی دوم و کمیاب شدن چرم برند گوچی برای جبران این کمبود دسته کیف ها را از چوب و نی کم شده ساخت که پس از مدتی به یک مدل جالب و محبوب تبدیل شد و مورد تقلید برندهای دیگر هم قرار گرفت.
اولین کیف لاکچری و گران تاریخ یک کیف فلزی از جنس پلاتین است که بیش از 2000 عدد الماس روی آن کار شده است.این کیف در سال 2008 توسط یک طراح ژاپنی ساخته شد که قیمت آن حدود 2 میلیون دلار تخمین زده می شود. اما رکورد این قیمت دو سال بعد شکسته شد. گران ترین کیف جهان در سال 2010 با نام هزار و یک شب ساخته شد که سطح آن از الماس پوشیده شده است و قیمتی بیش از 3.8 میلیون دلار دارد و در کتاب رکورد های گینس ثبت شده است.

مردان و کیف های لاکچری
مطالعات نشان داده است که برخلاف تصور، مردان بیشتر کیف های خود را بر اساس برند و نام آن انتخاب می کنند تا زنان. شاید چنین حقایقی درباره کیف زنانه و مردانه باور پذیر نباشد اما این نتیجه بر اساس مطالعات علمی به دست آمده است. البته زنان در استفاده از کیف همیشه جلوتر از مردان بوده اند و مشخص شده است که هر خانم در کمد لباس خود به طور متوسط 6 عدد کیف دارد.

کیف های تقلبی و کپی شده
بازار کالاهای تقلبی فشن واکنشی طبیعی است که نسبت به قیمت بالا و محبوبیت و کمیابی آن ها ایجاد می شود و این مساله در مورد کیف های مارکدار بسیار شایع تر است. بسیاری افراد قدرت خرید کیف های اصل را ندارند و علاقه آن ها به این کیف ها سبب می شود به خرید کیف های کپی و تقلبی روی آورند که در همه جا با قیمت پایین یافت می شود. قسمت اعظم پولی که برای خرید یک کیف اصل پرداخته می شود مربوط به پرستیژ آن کیف است و می توان کیفی با همان کیفیت را با قیمتی کمتر تهیه کرد.

ورود/ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
کد یکبار رمز خود را وارد کنید

رمز عبور خود را وارد نمایید
کد یکبار رمز خود را وارد کنید
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
لطفا کد یکبار رمز ارسال شده به ایمیل یا موبایل خود را وارد کنید
شما قبلا وارد شده اید